Viser innlegg med etiketten Garden. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Garden. Vis alle innlegg

mandag 26. mars 2012

Sol og våronn :)

Vår, blomster, fuglar, sol, vindstille og mykje aktivitet på tunet,..
Eg rett og slett elskar desse dagane !

Travle, men kanonkjekke dagar :)
Kårkallen, bonden og bondekåno held på med kvar sitt
(utanom visst nåke går sondt og kåno treng teknisk assistanse då,..;) )
- men likavell er me liksom ilag her me ser kvarandre i aksjon utpå bakkane
Og gutane,..dei er med når dei kjem frå skulen.

"God gammaldags bonderomantikk"


Drittjobben tar eg, si eg ikkje kan
 pløya lever eg i den tru at eg likar driten best ;) 
(Hovudgrunnen er eigentleg at eg får den kjekkaste traktoren då,..
så å pløya - det vil me ikkje læra)


Haha,..her er gliset bonden humpe i :)
Damene har jo (vell?) rangen ;)


Kan godt køyra litt drit i slik ein flott natur !!!
Blir kje "vand med det" heller eg
- nyt den flotte naturen her kvar ein dag ! :)


"Forbi det ein ser",..eller nåke sånn..
Tunet
Ha ein fin kveld i sola..i drittlukt eller ei ;)

Birgit

fredag 27. januar 2012

"Skal me våga å helsa ??? "


Skal, skal ikkje ? Ser ganske så usikkre ut begge to.. 

..men så vågar dei....bittelitt iallefall :)


Gjensidig skepsis/nysgjerrigheit ;)

Såg gjennom bildene på mobilen idag, måtte bare dela når eg kom 
øve desse bildene av Ruben og denna frøkeno.  

Ha ein fin dag !

Birgit

torsdag 8. desember 2011

Fantastisk arbeidsplass !

Eg vil tru at på dei fleste jobbar (sjølv om ein trivest) 
har ein periodar der ein kan "gå litt lei"
-heldigvis er desse periodane som regel kortvarige, 
og det er ting ved jobben som "løfter ein opp jen"

Legg ut nokre bilder av noko av det som absolutt får meg 
"oppå jen" i leie periodar :)
(bildene er tatt på vegen mellom fjosen og grishuset)





<3

Ha ein fortsatt fin dag !

Birgit 

tirsdag 8. november 2011

Nyt utsikten !

Med denne utsikten ut kjøkkenvinduet kan det nok bli meir enn ein kaffikopp 
etter at fjosen er tatt og gutane er sendt avgårde til skulen ;)
Terapi for sjela !


p.s : det bur nokre andre folk rundt her og sjølv om det ikkje viser her ;)

Bildet øve tok eg i går føremiddag - ein NYDELIGE dag...
..og det blir kansje dagen idag og dersom skodda letta ?


Ha ein fin dag i skodda :)

Birgit

torsdag 13. oktober 2011

Jeg fant, jeg fant..

...svigers har ryddet ut det de ville ha med seg fra garasjeloftet. Vi var enige om at de tinga som hadde vært på garden i generasjoner kunne stå igjen så skulle vi se hva vi ville ta vare på.
Begynte å rydde litt plass til hagemøblene der inne idag (på tide og rydde de inn nå), og da jeg flyttet på noen gamle nattbord kom denne tøffe stolen frem ! *SMILER*


Der er flere ting som er satt igjen her fordi det "hører garden til"...noe av det står inne i huset (vedkasse, JÆRSTOL gyngestol, to småbord, klokke og bilder) noe av det er som sagt på garasjen (vugge, nattbord, TRAU og anna) og noe er på høgaloftet i huset (her har jeg ikke vært enda, men gleder meg til å se ! )
Viser bilder av flere ting senere.

NYT SOLA !

Birgit

søndag 28. august 2011

Trenger Hjelp !!

Jeg er nokså ny i denne blogginga (startet i vår), så jeg har ett spørsmål til dere erfarne her inne ;)

Hvordan får jeg bildet jeg har på headeren breiere ??? 
(Sikkert en enkel sak, men når jeg er helt "grønn" hjelper ikke det ;))

Har prøvd å lese litt om hvordan jeg lager en fin header med flere bilder osv,..hadde tenkt å prøve meg på en med fine interiørbilder - er jo SÅ mangen flotte headere her inne !!! Men, jeg klarer ikke ta bort dette bilde enda - jeg bare ELSKER plassen der dette bildet er tatt !


Bilde er tatt rett bak huset vårt - jeg har fått mannen min med på å lage en sti opp hit og sette opp en enkel liten benk. Så når det er gjort er det bare å gå opp og  NYYTE ! <3 

Ønsker dere alle en fin ny uke !

Birgit 

tirsdag 9. august 2011

Flytte..igjen..??

Nå har svigers sovet 3 netter i det nye huset, noe som betyr at hovudhuset snart er tomt og blir vårt på ordentlig :) Gleder meg MASSE til å gå ned i tomt hus og planlegge hvordan vi vil ha det der.
Planen min har hele tiden vært å renovere det helt FØR vi flytter inn, har alltid hatt det som ett "krav" når vi har snakket om å flytte inn hit. Men etter å ha vært bonde i 7-8 mnd har det visst forandret seg litt i "toppetasjen" min..*ARG!!!* Av alle ting begynner jeg å se at det sikkert er mer fornuftig å bygge grishus enn å ta hele huset på en gang...HALLO! Hva skjer med meg,..og hvor er "staheten" min blitt av ??? Jeg har jo "bestemt" og planlagt dette for oss i årevis ;) 

Hovudhuset,garasjen og fjosen


Så nå ser det altså ut som om vi skal frem med malerkostene igjen,..maler de fleste rom for å få litt personlig preg over det, flytter ned og pusser opp noen rom i 1.etasje i haust/vinter. Vi kan visst ikke renovere oppe før vi har tatt ned de veggene som skal ned i hovudetasjen fordi det vil "leve" litt. Så er planen å ta stuene og kjøkken til våren - når vi kan grille ;) 

Slik blir det altså nå,..begynner egentlig å venne meg til tanken, men litt surt å flytte fra Karen-huset nå når vi NESTEN er ferdig her..må nok gjøre litt av siste rest før vi kan leige det ut ;) 

Stua her i Karen-huset


<3 Men det skal bli GODT å endelig komme i huset vi skal være i !!! <3

Og jeg GLEDER meg til å ha mer plass !!! ;)
Birgit

torsdag 28. juli 2011

Besøk av familie :)

Ikke så lett å starte blogginga igjen etter de tragiske hendingene som har rammet landet vårt,.. 
Tinga vi blogger om blir så lite viktige i den store sammenhengen,..Men, som mangen her inne har skrevet :  det er viktig å se gleden av, og sette pris på alt det gode mann har !

I begynnelsen av forrige uke hadde vi besøk av min søster og hennes familie, kjempe koselig ! Og familie er jo virkelig noe vi skal gede oss over og være takknemlige for ! Og det er vi :)

Legger ut noen bilder vi tok en av dagene de var her. 
På formiddagen gikk vi en liten tur opp til vannet bak haugen her, og på kvelden smørte vi litt niste, fant fram traktor og henger og kjørte ned til ridebanen. (Ikke langt fra her, men det er jo mye kjekkere å sitte i hengeren enn å gå ned ;))

 Noen få bilder fra formiddagsturen:

Ein liten pause i vegkanten

Ikke helt samme størrelse som rottweileren vår, men gøy for ungene å få låne svigerinna mi sin hund litt


<3 sommer <3
 Så var kvelden kommet, og vi var klar for traktor-tur :
Min gravide søster fikk passasjersetet i traktoren :)

Mine tantebarn og eldstemannen vår koser seg i hengeren (garden vår i bakgrunn)

Flere som ser ut til å kose seg ;) (min svoger)

Minsten og meg


Noen må jo være tilskuere mens ungene leter etter snopet som var gjemt.

Jentene og jeg rett fra fjøset ;)

"Stiv heks" på ridebanen :)

Ikke alle som kunne være med å løpe ;)

To gode venner !


Tror de fleste var klar for senga etter turen..
Som dere ser hadde vi en kjempe koselig dag ! 
Kvelden etter lagde de to eldste barna en 3 retters middag til resten av oss,..blogger om det i morgen.

Ha en fortsatt fin dag ! 

Birgit

tirsdag 31. mai 2011

Valg av farge !?!

Vi skal male husa her på garden, og nå i vår er det "Karen-huset" som står for tur,.. Tenkte at jeg vil male begge husa i hvitt, men da lurer jeg på om dere har forslag til hvilken hvitfarge som passer på disse gamle husa ?
Hovudhuset vil ha ferdigmalte hvite vinduer og dører, så fargen må ikke bli for "gul" inntil disse (som er eggehvite)
Her er noen bilder av husa :
Hovudhuset - som vi overtar i løpet av ett par uker ! *GLEDER*
"Karen-huset"
"Karen-huset"

Forslag mottas med takk ;)

Ha en strålende dag !!!

Birgit

mandag 9. mai 2011

Prøver meg som bloggar :)

Hei.

Tenker at denne bloggen vil inneholda litt av kvartrt, interiør, familieliv, litt fra garden, den flotte naturen her i Ryfylke m.m...

Me flytta inn her i fjor sommar, og øvetok garden(barndomsheimen til mannen min) ved nyttår. Mannen min jobbe 80 % som ingeniør i Stavanger, mens eg tutler på som bondekåna og husmor her heima. Me driv med melkekyr og griser. Trives veldig godt, men er glad for kvar dag mannen min har hjemme..ser det er mykje eg ikkje kan fiksa opp i ;)
Gutane våre trives kjempe godt på garden, er blitt skikkelig "jobbeguttar" :) Dei har funne seg godt til rette på skulen og er fornøyd med flyttinga- og når ungane trives, trives jo me foreldre og !
Nå bur me i eit lite hus på sida av hovudhuset. Her pusse me opp, og håper å få leiga det ut når me flytte ner i det andre. Svigerforeldra mine er snart ferdig å bygga hus nere i bygda, så me øvetar huset om ein måneds tid. Gleder oss til å begynne restaureringa der !!!

Her er nokre bilder tatt ute på garden (komme fleire seinare) :

Hovudhuset,garasjen og litt av fjosen

 
Dette er tatt oppe på haugen bak husa, og når me stå der og snur oss ser me det som viser på neste bilde..


...FANTASTISK...
Utsikten borte ved grishuset(nabogarden i bakgrunn)