Viser innlegg med etiketten bibelord. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten bibelord. Vis alle innlegg

tirsdag 4. oktober 2011

God morgen !


Hver dag får jeg mail med "dagens-bibelord" fra Bibelen.no Her en dag var det en av de historiene jeg liker best som var dagens tekst :

Joh 8.3-11
"3 Da kom de skriftlærde og fariseerne med en kvinne som var grepet i ekteskapsbrudd. De førte henne fram  4 og sa: «Mester, denne kvinnen er grepet på fersk gjerning i ekteskapsbrudd.  5 I loven har Moses påbudt oss å steine slike kvinner. Men hva sier du?»  6 Dette sa de for å sette ham på prøve, så de kunne få noe å anklage ham for. Jesus bøyde seg ned og skrev på jorden med fingeren.  7 Men da de fortsatte å spørre, rettet han seg opp og sa: «Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.»  8 Så bøyde han seg ned igjen og skrev på jorden.  9 Da de hørte dette, gikk de bort, én etter én, de eldste først. Til slutt var Jesus alene igjen, og kvinnen sto foran ham. 10 Da rettet han seg opp og spurte: «Kvinne, hvor er de? Har ingen fordømt deg?» 11 Hun svarte: «Nei, Herre, ingen.» Da sa Jesus: «Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort, og synd ikke mer fra nå av!»"

Vi har MYE å lære av denne teksten ! 
"Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen,.." 

Ønsker dere alle en fin dag !

Birgit

søndag 19. juni 2011

Sakte, men sikkert framover...


Endelig har vi hatt litt framgang i huset :) Kjøkkenet begynner å ligne på noe, og ikke minst : jeg har fått vaskemaskinen inn på vaskerommet !! Så nå slipper jeg springe ned til svigermor for å vaske :)

Veggorda jeg kjøpte i høst er endelig kommet på veggen ;)
Fredagstilbud på Europris; kronelys :)

1.kor 13,13
 
Endelig fått sokler på kjøkkenet !!!
God følelse å ha kommet litt lenger i dette huset vi har bodd i siden august, TTT (ting tar tid) Men, forhåpentligvis er vi så og si ferdig før vi skal begynne på hovudhuset ;)

Ha en fortsatt fin søndagskveld !
Birgit