Viser innlegg med etiketten "Karen-huset". Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten "Karen-huset". Vis alle innlegg

tirsdag 12. august 2014

Karen-huset

Då me flytta til Årdal (juni 2010) budde me ei lita stund hjå svigers.
Dette medan me pussa opp "Karen-huset" 
(navnet kjem av at det er svigerfar sin tante Karen som budde der før)
 Eller det vil sei, me budde hjå svigers til me hadde pussa opp 
soveromma og grovkjøkkenet/vaskeromet,
då det var ferdig flytta me inn. 
Rart kva som går når ein vil,..og har grill ;)
 Her budde me medan svigers bygde seg nytt hus nede i bygda.
Me flytta ned i hovudhuset i november 2011

Etter dette har me leigd det ut, men dei som leigde flytta ut nå i somar.
Huset står bokstaveleg talt på plenen vår, altså litt tett oppi..
Derfor lurte me ei stund på om me skulle slutta å leiga det ut
(det var ikkje noko problem med dei som budde der altså!).

Men sidan me har lagt ut ein del på å pussa det opp
 er det litt for gale å bare la det stå der..

Derfor har me nå møblert det 
og vil prøva å leiga det ut på ein litt anna måte.
 Nå har det seg slik at me bygger opp redskapshuset 
som brann ned ifjor, 
også skal me bygga fjos i vinter, 
så då passar det godt å ha huset til 
"byggfolka"denne vinteren.
(firma frå bysido)

 Etter dette vil me prøva å leiga det ut som feriehus 
og/eller til fiskerar.

Håpar det blir litt utleige - til me har "gått i null" iallefall ;)

 Ha ein fortsatt fin kveld!

Birgit


lørdag 29. oktober 2011

Sitt Ikea sin nye "Folkets katalog" ?

Nå kan den lesast på nettet den nye Ikea folkets katalog - masse flotte bilder, gøy å sjå så mangen "ikealøysningar".
Gutane sitt rom kom og med i katalogen med dette bilde :

Eit uferdig og urydda rom, men kjekt med kvardagsbilder då ;)

Stas for dei å få rommet sitt i katalogen (for mammen og då )

Har du bladd i katalogen ?
Anbefales :)

Ha ein god lørdag !

Birgit

tirsdag 9. august 2011

Flytte..igjen..??

Nå har svigers sovet 3 netter i det nye huset, noe som betyr at hovudhuset snart er tomt og blir vårt på ordentlig :) Gleder meg MASSE til å gå ned i tomt hus og planlegge hvordan vi vil ha det der.
Planen min har hele tiden vært å renovere det helt FØR vi flytter inn, har alltid hatt det som ett "krav" når vi har snakket om å flytte inn hit. Men etter å ha vært bonde i 7-8 mnd har det visst forandret seg litt i "toppetasjen" min..*ARG!!!* Av alle ting begynner jeg å se at det sikkert er mer fornuftig å bygge grishus enn å ta hele huset på en gang...HALLO! Hva skjer med meg,..og hvor er "staheten" min blitt av ??? Jeg har jo "bestemt" og planlagt dette for oss i årevis ;) 

Hovudhuset,garasjen og fjosen


Så nå ser det altså ut som om vi skal frem med malerkostene igjen,..maler de fleste rom for å få litt personlig preg over det, flytter ned og pusser opp noen rom i 1.etasje i haust/vinter. Vi kan visst ikke renovere oppe før vi har tatt ned de veggene som skal ned i hovudetasjen fordi det vil "leve" litt. Så er planen å ta stuene og kjøkken til våren - når vi kan grille ;) 

Slik blir det altså nå,..begynner egentlig å venne meg til tanken, men litt surt å flytte fra Karen-huset nå når vi NESTEN er ferdig her..må nok gjøre litt av siste rest før vi kan leige det ut ;) 

Stua her i Karen-huset


<3 Men det skal bli GODT å endelig komme i huset vi skal være i !!! <3

Og jeg GLEDER meg til å ha mer plass !!! ;)
Birgit

tirsdag 28. juni 2011

Ha det på badet

Her i dukkehuset vårt har vi ett bittelite bad,..det var pusset opp for ca.5 år siden. Var en dame på 80 år som bodde her så vi kan vell si at vi har litt forskjellig smak, men vi synes likevell at det var for "nytt" til å ta helt på ny bare for å bo her 1-2 år for så å leige ut her. Så det vi gjorde var å male vindu og lister hvite, kom seg ganske mye da :) Skap, toalett og dusj er hvitt - så det går godt ann å ha slik. Det som er lengst fra min smak er platene på veggen, de er skjollete med en fargeblanding av blå, lilla, rosa og hvit...herlig ;) Men, som sagt - det er mer enn godt nok :)
Må innrømme at jeg gleder meg VELDIG til vi får blandt annet større bad, føler ryddinga her er forgjeves,..ikke lett å være 4 stk i ett lite hus og VILLE ha det ryddig ;) 

Her er noen bilder av krims krams vi har på badet :

Pumpeflasken har jeg fått av en venninne :)
Melaminglass fra Green Gate

Kurv til hårtinga mine



Hankle kjøpt på Home & Cottage i Oslo




















Ha en fin (og regnfull?) dag alle sammen ! 

Birgit

lørdag 14. mai 2011

Prosjekt "Karen-huset"

Soverommet vårt før og etter (her mangler fortsatt litt på veggene,lamper og diverse..men,det kommer etter hvert)

Ser bildene er tatt fra litt forskjellige plasser i rommet på før- og etter bildene, men det viser iallefall litt av forandringen:)

Håper vi får plass til dobbeltsenga her...

Mangler lys, pynt og dør ;)
Lurer på å ha en liten tv-krok her


mandag 9. mai 2011

Prosjekt "Karen-huset"

Huset vi bor i nå,fram til vi har overtatt og pussa opp hovudhuset er ett lite søtt hus som tanta til svigerfar har bodd i.Hun bor nå på aldershjemmet, og var kjempe grei som lot oss få bo her når vi flyttet innover :)

Legger ut noen før- og etter bilder. Vi er ikke ferdige her enda, men det kommer litt etter hvert.

<3 Ett koselig lite hus <3


Soverommet til gutane før oppussinga..

..og etter. Mangler noe i vinduet, litt på vegger og litt hyller.

Ett lite kammers innforbi gutane sitt rom...

..dette ble lekene sin plass :)

andre enden av "lekerommet"



Bilder av flere rom kommer etter hvert :) Ha en fortsatt fin kveld !!!