søndag 28. august 2011

Trenger Hjelp !!

Jeg er nokså ny i denne blogginga (startet i vår), så jeg har ett spørsmål til dere erfarne her inne ;)

Hvordan får jeg bildet jeg har på headeren breiere ??? 
(Sikkert en enkel sak, men når jeg er helt "grønn" hjelper ikke det ;))

Har prøvd å lese litt om hvordan jeg lager en fin header med flere bilder osv,..hadde tenkt å prøve meg på en med fine interiørbilder - er jo SÅ mangen flotte headere her inne !!! Men, jeg klarer ikke ta bort dette bilde enda - jeg bare ELSKER plassen der dette bildet er tatt !


Bilde er tatt rett bak huset vårt - jeg har fått mannen min med på å lage en sti opp hit og sette opp en enkel liten benk. Så når det er gjort er det bare å gå opp og  NYYTE ! <3 

Ønsker dere alle en fin ny uke !

Birgit 

6 kommentarer:

  1. Heisann ;)
    Koselig at du fant veien inn til meg. Hvordan du får bilde breiere vet jeg ikke, så der er jeg ikke mye til hjelp. Men å endre bilde da går du på utforming og endrer der. Hvis du vil ha en collage av fklere bilder kan du lage det i et bilderedigerings program som feks. Picasa. Men jeg synes bilde på headeren din var nydelig jeg ;)

    Ha en fin kveld ;)

    SvarSlett
  2. Så romantisk med en slik sti og benk:)

    Spørsmålene du stiller, vil jeg gjerne se svarene på..
    Jeg er og så ny i denne bloggverdenen og har sååå mye jeg lurer på.

    Fin,fin kveld til deg :O)

    SvarSlett
  3. Det kan du gjøre for eksempel ved å gjøre et utsnitt av bildet i et bilderedigeringsprogram, slik at det blir lengre men ikke riktig så høyt. Selv bruker jeg Photoshop, men hører at mange bruker Picasa som jeg tror er gratis :)

    SvarSlett
  4. Hei hei!
    For å få bildet bredere, må du rett og slett lage bildet bredere.

    Gå inn på http://www.picnik.com/ og lek deg. Dette er et online bilderedigeringsprogram som er gratis. Her kan du lage bilder ved siden av hverandre også :)

    Lykke til!

    Klem

    SvarSlett
  5. Har jo så nydelig bilde og det hørtes jo herlig ut med sti opp til plassen og ikke minst den benken
    Ellers tusen takk for koselig kommentar ved bryllupet.. var en STOR dag for oss

    SvarSlett
  6. Heisann! Det var et flott bilde!

    Det går også an å lage bildet bredere i word. Du setter inn bildet i et tomt dokument (dokumentet bør være liggende), også drar du bildet utover i størrelse så stort det går. Så lagrer du det og laster det opp på nytt på bloggen. Det har iallefall funket for meg. :)

    Lykke til!

    SvarSlett