tirsdag 9. august 2011

Flytte..igjen..??

Nå har svigers sovet 3 netter i det nye huset, noe som betyr at hovudhuset snart er tomt og blir vårt på ordentlig :) Gleder meg MASSE til å gå ned i tomt hus og planlegge hvordan vi vil ha det der.
Planen min har hele tiden vært å renovere det helt FØR vi flytter inn, har alltid hatt det som ett "krav" når vi har snakket om å flytte inn hit. Men etter å ha vært bonde i 7-8 mnd har det visst forandret seg litt i "toppetasjen" min..*ARG!!!* Av alle ting begynner jeg å se at det sikkert er mer fornuftig å bygge grishus enn å ta hele huset på en gang...HALLO! Hva skjer med meg,..og hvor er "staheten" min blitt av ??? Jeg har jo "bestemt" og planlagt dette for oss i årevis ;) 

Hovudhuset,garasjen og fjosen


Så nå ser det altså ut som om vi skal frem med malerkostene igjen,..maler de fleste rom for å få litt personlig preg over det, flytter ned og pusser opp noen rom i 1.etasje i haust/vinter. Vi kan visst ikke renovere oppe før vi har tatt ned de veggene som skal ned i hovudetasjen fordi det vil "leve" litt. Så er planen å ta stuene og kjøkken til våren - når vi kan grille ;) 

Slik blir det altså nå,..begynner egentlig å venne meg til tanken, men litt surt å flytte fra Karen-huset nå når vi NESTEN er ferdig her..må nok gjøre litt av siste rest før vi kan leige det ut ;) 

Stua her i Karen-huset


<3 Men det skal bli GODT å endelig komme i huset vi skal være i !!! <3

Og jeg GLEDER meg til å ha mer plass !!! ;)
Birgit

4 kommentarer:

  1. Hei Birgit :) Kjempekoslig å lesa om livet dåkes i ryfylke! Blir litt meir kjent med deg og dine når eg lese og ser bilder :) Gleda meg te å følga dåken videre :) Klem fra søskenbadne.

    SvarSlett
  2. Heisann !

    Så kjekt at du har funne veien inn her :)
    Gøy å prøva å blogga litt,..litt opp og ner kor aktive eg e då.
    Så det anbefales :o)
    Ser du følge nåken bloggar, her e 3 Rogalandsbloggar du sikkert vil lika : KROnPRINSESSENE, Mrs.Hardy og Siljes blogg (dattera til Solveig og Jostein)
    Klem

    SvarSlett
  3. hei og takk for hilsen i bloggen min!
    Rart det der med ting man har bestemt seg for på forhånd.......og så plutselig forandrer man mening. Sånn kan jeg også ha det

    SvarSlett
  4. Hei, dette var rart.. eg har bladd litt i bloggen din, og funne at det eg trudde kansje var rett - MÅ være rett. Eg kjenner svigerfamilien din! Har vore på besøk på den garden MANGE gonger i barndommen, og reist på ferie med mannen din og familien hans (og foreldra mine og søskna mine)

    Den siste eg møtte av familien var nok svigermor di, og mor hennar, då dei besøkte mor mi for ikkje lenge sidan..
    Så flott det har blitt på Valheim!!

    Helsing frå ei av dei 5 på Stord ;)

    SvarSlett