Viser innlegg med etiketten dessert. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten dessert. Vis alle innlegg

mandag 21. januar 2013

Kvardagsdessert

Gutane meiner at me har dessert alt for sjelden, 
mammen meine at det får me halda til søndagen!
(med tanke på mammen sin kapasitet når det kjem til inntak av
 søtsaker er det nok best å ha det slik!!!)

Men av og til hender det likevell at me har dessert midt i veka,
 for det er jo ikkje alle dessertar som er lika søte.

Denne for eksempel,
 er kjempe god:

 Og veldig enkel :

Deler opp den frukta ein har liggande, 
hiv oppå vanilje kesam
- enjoy !

(Her er det brukt eple, banan, kiwi og druer)

Nå høyrtes det jammen ut som mammen i huset her har sjølvdisiplin til å væra sunn, 
og viss me ikkje nemner det hu et i smug når ungane ikkje er der, kan ein jo bare tru det ! ;)
Klarer du å eta lika sunt som du vil ungane dine skal ?
..i tilfelle er du god ! ;)

Ha ein fin, fin kveld ! 

Birgit

lørdag 18. juni 2011

Treretters med min kjære



Asparges og parmesanost rullet inn i spekeskinke (matprat.no)

Ytrefilè med grønnsaker irødvinssaus (matprat.no)

Ananas me mascarponekrem (4-stjernes middag)

En enkel og god dessert, når en først får tak i mascarponekrem ;)
Svigermor har tatt guttene med seg på "bestemorleir" til Vaulali, så vi har hele helga for oss selv. Har fått min kjære til å prioritere huset litt, og ikke bare gardsdrifta denne helga. (her mangler en del kan man si ; sokler på kjøkken, lister rundt forbi, maling av ting og tang, hyller og diverse)
Så siden han er så snill og går med på planen min, selv om han har mye å gjøre ute, overrasket jeg han med 3 retters middag i går kveld :)
Kom litt sent hjem fra levering av ungene og handling, så både mat og borddekking gikk litt raskt for seg - men, ett koselig og godt måltid ble det <3

Ha en fin junidag alle sammen !!
Birgit