torsdag 23. juni 2011

Gjenbruk

Er som regel innom NMS-gjenbruks butikken når jeg er på Tau. Ikke alltid jeg finner noe, men kjekt å gå å kikke i hyllene, for plutselig ligger det noe gøy der :)

Dette er det jeg fikk med meg denne gang :
 



Koselig gammel linjal til pynt på kontoret,..når det blir ferdig ;)

Ønsker dere en fortsatt fin dag i vente på sommer og sol !

Birgit

mandag 20. juni 2011

Komme til dekket bord :)

Da jeg kom inn fra fjøset idag satt begge guttene og gliste i sofaen,..eldstemann bare peikte mot bordet. Og der var det dekket ferdig til frokost :) Herlig å komme inn til dekket bord ! Flinke og snille guttene mine <3 <3


Ønsker alle en fin dag ! 

Birgit

søndag 19. juni 2011

Sakte, men sikkert framover...


Endelig har vi hatt litt framgang i huset :) Kjøkkenet begynner å ligne på noe, og ikke minst : jeg har fått vaskemaskinen inn på vaskerommet !! Så nå slipper jeg springe ned til svigermor for å vaske :)

Veggorda jeg kjøpte i høst er endelig kommet på veggen ;)
Fredagstilbud på Europris; kronelys :)

1.kor 13,13
 
Endelig fått sokler på kjøkkenet !!!
God følelse å ha kommet litt lenger i dette huset vi har bodd i siden august, TTT (ting tar tid) Men, forhåpentligvis er vi så og si ferdig før vi skal begynne på hovudhuset ;)

Ha en fortsatt fin søndagskveld !
Birgit

lørdag 18. juni 2011

Treretters med min kjære



Asparges og parmesanost rullet inn i spekeskinke (matprat.no)

Ytrefilè med grønnsaker irødvinssaus (matprat.no)

Ananas me mascarponekrem (4-stjernes middag)

En enkel og god dessert, når en først får tak i mascarponekrem ;)
Svigermor har tatt guttene med seg på "bestemorleir" til Vaulali, så vi har hele helga for oss selv. Har fått min kjære til å prioritere huset litt, og ikke bare gardsdrifta denne helga. (her mangler en del kan man si ; sokler på kjøkken, lister rundt forbi, maling av ting og tang, hyller og diverse)
Så siden han er så snill og går med på planen min, selv om han har mye å gjøre ute, overrasket jeg han med 3 retters middag i går kveld :)
Kom litt sent hjem fra levering av ungene og handling, så både mat og borddekking gikk litt raskt for seg - men, ett koselig og godt måltid ble det <3

Ha en fin junidag alle sammen !!
Birgit

torsdag 16. juni 2011

Lykter av syltetøyglass

Fant søte sommerslige Tilda servietter på Panduro

Slik ble de. Kassen bak kom eldste mann hjem fra skolen med, den vil han beise i "drivved" eller male blå. Jeg stemmer for drivved ;)

Lyst å gjøre noe mer med de,..men hva ? engel på midten, hyssing rundt...forslag ???           


Ha en fin kveld !

Birgit

tirsdag 14. juni 2011

Gutane blande seg i interiøret,..

 Uff, nå begynne gutane mine å bli så store at dei har meiningar om kva dei vil ha inn på rommet sitt. Ikkje lett for ei mor som hadde planane klare,...men, eg må nok innrømma at eg ser den at dei kansje har vokst litt fra det lyseblåa. Trist at dei vokse så fort, men så er det jammen kjekt nå når dei veks til og me kan gjer alt mulig ilag og ! Kvar tid har sin sjarm :)
Men, eg er glad dei enda er så "små" at eg legg dei  og pakker dyna rundt dei på kvelden !!! <3

Her er nokre bilder av mine planar på rommet, som ikkje gjekk gjennom sensuren som plutselig kom ;)
Lyseblå sengklær

Fant dette nydelige bildet i Oslo, og det passet helt inn i mine planer for rommet ;)

Dette rommet er litt i stilen eg ville ha...
  Så nå har gutane og eg funne litt ting som me likar alle 3, også får me sjå kva me får til ilag ;) Her er nokre bilder og litt stasj me er enige om å ha på rommet :

Fant kjekke bil-bilder på Søstrene Grene





Denne fekk eldstemann til jul :)

Når bestemor og bestefar hadde vore i London kom dei heim med desse kjekke boksane med karameller i. Fine pynteboksar !
Har ein komode dei skal få inn på rommet, denne skulle eg mala kvit - men, dei syns visst det er nok kvitt i huset ;) Så nå er me blitt enige om å mala den blå (som himmelen over den grønne bilen)

Når dei plutselig begynte "å blanda seg" i kva eg skulle gjera på rommet, tenkte eg først at det var dumt å ikkje få ha heile regien sjøl,.. Men, det er faktisk veldig koselig å gjera det ilag, og eg trur me ska bli fornøyde alle mann :)
(eg må kansje bare nyta det mens eg får lov å holde på på rommet deiras, kjem vell ei tid med fotballplakatar og diverse og ;) )

Ha ein flott dag alle samen ! 

Birgit

mandag 6. juni 2011

Innedag :)

Vannflaskene i vinduskarmen på kjøkkenet
Elsker norgesglass, kan brukes til så mangt !


 I dag har minsten og eg hatt "innedag" med feber, forkjølelse og den slags skit... Men, formen er stigende, så nå komer humøret seg ;) Har hatt en fantastisk helg på mamma og pappa si hytte. Legg ut bilder derfra senere :)  Ha en flott og feberfri kveld ;)))

Birgit